+cikgu emma's life+

**sayalah permata anak kesayangan..
kebanggaan ayah dan ibu..
saya dibesarkan dengan kasih sayang..
hanya yang terbaik untukku..
menjadi harapan..
di masa hadapan..sayalah anak yang cemerlang**

Friday, August 13, 2010

10 Ogos 2010...1st visit by NAZIR @ JPN Sarawak to My school..


Salam y alls...

Dah nak masuk 2 tahun saya mengajar di SK Melaban ni..byk dugaan dan cabaran yang perlu ditempuhi..sepanjang tinggal saya sangat perlu bersabar dengan macam-macam perkara yang berlaku..(eh da lari tajuk la)..hehe..okey2..pasal lawatan NAZIR ni..kata GB kat sekolah saya..sepanjang beliau berkhidmat di sekolah ni inilah 1st time NAZIR melawat sekolah..reason dia..sbb sekolah kami ni pedalaman..susah nak datang..(yer, betul..memamg susah..)..tapi hari ini dalam sejarah..pada tahun kedua saya di sini ada pulak NAZIR datang melawat..(bagus jugak..leh baiki apa yang kami buat..kalau ada kesilapan..)..ada baik dan ada buruknya..hmm..yang buruknye ialah..lawatan diorang membuatkan saya stress ngan keje yang banyak nak kena settle..kena gak wat preparation kan..diorang datang ni pun sebab ade satu program baru dalam education..nama program tu..LINUS..LITERASI+NUMERASI..khas tuk murid-murid tahun 1..sebab skang ni perancangannya dia nak fokus pelajaran dari tahun 1 lagi..

Akceli saya tak terlibat pon dalam LINUS ni secara langsung..secara tak langsung tu ade la jgk..orang yang bertanggungjawab tuk LINUS ni adalah cikgu BM dan MATH tahun 1.. saya Cuma ngajar PEND MORAL je thn 1 tu..tapi disebabkan kami kekurangan kakitangan..saya disuruh menolong cikgu LINUS tu..xpela..tolong demi sekolah kan..seminggu gak saya tolong dia wat fail-fail tuk LINUS tu..nak dijadikan cerita..cikgu yang saya tolong tu sampai sakit-sakit dan kena admit hospital..hmm..(tensen sangatla tu)..xpela..nak wat camana..dia bukannya nak sangat sakit tu kan..tapi yang tak best nye..keje-keje dia jatuh atas saya la pulak..hmm...penat sia bah..dua minggu ni..dah la saya nak kena hias kelas lagi..kelas tahun 2 tu..yela..saya ni bukannya kreatif sangat..so, saya pun beli la sticker-sticker cartoon tuk lekat kat dalam kelas Tahun 2 tu..ok la sket..kat bawah ni ade saya letak gambar kelas saya yang xbape cantik sangat tu..haha..xkisahla xcantik pun..saya da usaha da..itu jer yang saya mampu.....

Akceli skang ni dorang ngah bincang pasal LINUS tu..saya lak da settle sumer keje xtau nak bt apa..tu yang saya update blog..haha..hopefully semuanya ok la..insyaAllah..sok puasa..so, Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak..

No comments: