+cikgu emma's life+

**sayalah permata anak kesayangan..
kebanggaan ayah dan ibu..
saya dibesarkan dengan kasih sayang..
hanya yang terbaik untukku..
menjadi harapan..
di masa hadapan..sayalah anak yang cemerlang**

Friday, August 13, 2010

11 Ogos 2010 bersamaan dgn 1 Ramadhan 1421


Selamat Menyambut Ramadhan Al- Mubarak kepada semua umat Islam..semoga Ramadhan tahun ini menjanjikan yg lebih baik..insyaAllah..semoga kita dapat melalui bulan puasa ini dengan penuh sabar dan tenang..

Tahun ni adalah tahun ke-2 saya berpuasa di bumi Sarawak ini..walaupun hari ni hari pertama puasa..tapi malangnya saya tak dapat merasai nikmat puasa itu sebab saya tak dapat puasa..huhu..xpela..redha je la..sok lusa leh puasa gak kan..orang pompuan biasela..hehe..

Hmm..pagi-pagi lagi saya teringat kat famili di kampung..teringat suasana berpuasa di kampung...masa saya kecik-kecik dulu, saya ingat lagi..kalau tuk buke pose..mama mesti buat kuih..antara kuih yang mama selalu buat ialah kuih sira pisang, onde-onde, kuih biji nangka, kuih lompat tikam, pengat durian, dan banyak lagi la..lauk-lauk tuk berbuke pn agak spesel sket..sangat best..

Kalau kat umah..bangun sahur pukul 5 am..mama kejutkan..nasib baik saya ni senang bangun..hehe..masa sahur pun makan mcm mkn tengahari je..heheh...klu dulu masa sahur mama mesti wat air teh panas..skang ni..tmbah sket..teh ngan milo..sbb ayah skang xleh minum teh..xkisah la ape2 pn..sumer yg mama wat best..

Tapik skang ni dok sndiri..berpuasa kat sarawak lak tu..jauh sgt ngan famili..byk bnda yg tak ada di sini..tapi saya kena beradaptasi ngan keadaan..syukur dgn apa yang ada..jangan nak mintak lebih-lebih..sebab nanti kalau xde kite gak yang sedih kan...huhu...

Skang ni kat cni kena bgn awal sahur..awal sejam dari semenanjung..kena bgn sahur pukul 4am..bukak pose pn awal..pkul 6.30pm..hehe..tu yg best..tp mkananye xbape best..huhu..nak masak pn benda yg sama gak..huhu..kena cari kelainan sendiri...tp diri ini tidak kreatif bah...huhu..

Xpela..ape2pun..kite ttp berpose gak kan..yg penting skang ade lg 3 minggu jer saya nk balik..yeah3x....balik raya..hehe..:-)

No comments: