+cikgu emma's life+

**sayalah permata anak kesayangan..
kebanggaan ayah dan ibu..
saya dibesarkan dengan kasih sayang..
hanya yang terbaik untukku..
menjadi harapan..
di masa hadapan..sayalah anak yang cemerlang**

Monday, May 7, 2012

17 days and counting.....

Assalamualaikum...

apa la yang 17 hari tu kan...akceli saya dah penat nak menghitung hari...huhu...asyik menghitung hari nak balik kampung dan berjumpa suami tercinta dan keluarga tersayang..sesungguhnya hati ini sangat merindui mereka.."Ya Allah, tolonglah hambamu yang lemah ini..hambamu ini sudah tidak mampu menanggung dugaan ini..ianya terasa sangat berat...kasihanilah hambamu ini Ya Allah...AMIN.."

saya sangat mengharapkan doa ini menjadi kenyataan..kalau dulu orang kata jadi cikgu kena la sanggup dihantar ke mana-mana saja..berbakti pada nusa dan bangsa la kan..ya, betul...tapi kalau difikirkan mana yang lebih penting, berbakti pada nusa dan bangsa atau berbakti pada ayah, ibu dan keluarga?..pada saya apa yang lebih penting ialah Ayah, Ibu dan Keluarga....tambaha pula bagi seorang isteri, tempatnya ialah di sisi suami..terasa seperti tidak sempurna tanggungjawab saya sebagai seorang isteri jika berjauhan dengan suami...huhu...bingung je kepala ni..mungkin sebab ini la saya selalu saja tidak sihat,ditambah pula dengan keadaan saya yang berbadan dua..ujian ini sungguh berat terasa...bagi seorang isteri yang berbadan dua, sesungguhnya amat memerlukan suami di sisi..sebagai penyuntik semangat..sebagai pendorong..sebagai tempat mengadu..memang suami sentiasa menyokong dari jauh, and thanks for that..tapi perasaannya tetap tidak sama...

saya amat mengharapkan sinar baru akan muncul dalam hidup saya tahun ni..semoga rezeki anak akan memeri saya peluang untuk pindah ke semenanjung bersama suami dan keluarga tersayang..amin..

Lots of Love: cikguemma ('',)

No comments: