+cikgu emma's life+

**sayalah permata anak kesayangan..
kebanggaan ayah dan ibu..
saya dibesarkan dengan kasih sayang..
hanya yang terbaik untukku..
menjadi harapan..
di masa hadapan..sayalah anak yang cemerlang**

Thursday, May 6, 2010

**hari ini**

assalamualaikum semua..
harini br ade mood nak buat entry kt blog..hmm..pejam celik pejam celik da nk msuk separuh bulan Mei..cepatnye masa berlalu..masa awal2 dulu..baru balik dari cuti rasa lama sgt nk smpai bulan Mei nih..tapik..ms berlalu dgn sgt pantas..and arini da 06 Mei 2010..maknanya ada lagi 21 hari saya nak blk kampung..bestnyer..hatiku selalu nak blk kampung..huhu..
hmm..harini merupakan salah satu hari yg sgt bosan dlm hidup saya..why???..sebab xada benda yg menarik pon yg berlaku..semuanya sama je tiap2 hari..sangat membosankan..hari0hari rutin harian saya sama jer..kadang2 saya jeles gak ngan orang lain..mcm2 dorg leh wat kn..kalau bosan ade gak aktiviti yang boleh dibuat..tapik sy di sini..aktiviti yang sgtla terhad..da xtau nk ckp mcamane..klu korg nk tau hari2 kt cni saya buat benda yg sama jer..lbh kurang camni la rutin saya..

5.15am: bgn dari tido-mandi-solat subuh..
5.45am: persiapkan diri tuk ke tempat keje
6.30am: bekfes smbil tgk MHI
6.50am: jalan kaki pegi sekolah yg xsmpai 10 minit pon..haha..
1.10pm: blk dr sekolah
1.30: solat zohor n prepare lunch wif kak ekin..
2.00pm: lunch wif kak ekin..
3.oopm-6.30pm: tgk tv, solat asar n kdg2 saya tdo..haha..tapik skang cam selalu je tdo..(da xde mende nk wat kn)tp xdela tdo smpai 6.30pm tu..adela dlm sejam ker..haha..kdg2 klu ade mood sy turun main badminton ngan cikgu2 lain klu masa ni..
6.30-8.00pm: layan drama feveret "Adamaya" n tgk diari AF..solat maghrib..pastu mandi
8.00 8.30pm: tgkla berita kjap..solat isyak pastu...
8.30-12.00pm: msuk bilik bt aktiviti perseorangan dlm bilik such as:
1) online - klu dpt signal wireless
2) main game
3) tgk movie dlm laptop
4) gayut tepon - klu ade line la..hmm
5) kemas bilik
6) buat lesson plan
7) dengar lagu kt laptop
8) tgk gambar2 orang tersayang sambil edit klu rajin
9) kdg2 layan perasaan yg sedih smbil nangis2..haha..perlukah??..org kata nangis tu bole release tension kn..sbbtu sy nangis..
10) tido n mimpi best2..hehe

tu la antara aktiviti2 yg saya buat ms sy dok sorg2..tp xdela buat bnda tu semua dlm satu masa..haha..giler ke nk wat semua tu serentak..haha..hmm..cmtula kehidupan saya di cni..setakat ni xde perubahan..sgt bosan kn..

haa..smbung sket lg rutin sy..
sampai jer ari Jumaat..abes sekolah pkul 11.40am..kami blk quarters n siap2 tuk balik Limbang..naik perahu 2 jam n naik van lak 1 jam..smpai Limbang jumpa kwn2 kt Limbang..pastuh esoknye beli brg2 dapur tuk Melaban..bekalan tuk seminggu di Melaban..
then ari Ahad pkul 1pm da kena naik van ke Melaban..sama gak..naik van 1jam n naik perahu 2jam..klu nasib xbaik..masa naik perahu tu hujan..jawabnyer basah kuyup la..tu senario biase..biasenye sampai di Melaban pkul 4.30pm..pastuh bermula la rutin hatrian mcm biase..

bila la hidupku nk berubah yer..saya nk happy mcm org lain..bukannye dok cni xbest..cuma saya xjumpa lg keseronokan di sini..harap2 saya akan jumpa kesronokan itu..soon..amin..
SAYA XNK TENSEN2 LAGI..SAYA NK THINK POSTIVE JER..:-)





No comments: