+cikgu emma's life+

**sayalah permata anak kesayangan..
kebanggaan ayah dan ibu..
saya dibesarkan dengan kasih sayang..
hanya yang terbaik untukku..
menjadi harapan..
di masa hadapan..sayalah anak yang cemerlang**

Thursday, May 13, 2010

**teringat cerita kakak**

hmm..teringat satu kisah masa saya still blajar kt UMS..masa tu rs2nye saya br 2nd year..klu xsilap..tahun 2005..citer ni da 5 tahun da berlalu..masa tu kakak saya ni xkawen lagik..dia ngajar di SMK FELDA Selancar,Pahang..hmm..citer die bukan pasal kakak saya mengajar tapik pasal still pasal kakak saya la..

ok..asalnye macamni..adela dalam satu minggu tu mungkin saya baru nk belajar n biasekn diri ngan student U kn..so,sy sibuk ngan kelas n assigment la..sampai tak sempat nk bertanya kabar ngan famili..especially kakak saya ni la..akceli masa tu saya pn xsedar yang saya xsempat tepon famili saya..sebab setahu saya..saya ni jenis yang memang selalu akan call famili walaupun kedit sket..(ms tu pkai prepaid lg kn..topup pn RM 30 je sebulan..jimat giler kn..)..

tapik pada masa tu..n pada suatu malam tu..tetiba kakak saya yg ngajar kat pahang tu call..n dia macam marah2 n akceli dia terasa ngan saya coz xcall dia tanya kabar..dia kata da tak ingat kat dia ker?..smpai xcall dia..pastuh dia cakap lagik.."agaknye klu sebulan..dia kat ctu xde sorg pn kot yg call dia..xde yang tanya kaba dia..hidup lg ke dia"..lbh kurg cmtuh la..saya mmg sedih sangat masatuh..bila dia cakap yg saya xamek kisah pasal dia..yang paling wat saya sedih ialah ayat nih.."hidup lg ke..mati ker?"...mmg xpatut la kn..

semua yang dia cakap tu buat saya pkir n mmg saya nangis puas2 mlm tuh..sbb saya rs bersalah sangat..rs macam saya da lupa famili je masa tuh..saya ni jenis yang pkir lebih sampai tuk jangka masa yang lama..saya pkir la..klu la saya xsedar yang saya wat camtuh..huuuuu..takut..tapik..alhamdulillah..saya memang tak lupakan famili saya..famili 1st la kn in everything we do la kn..

akceli saya nak ckp kt cni..yang sekarang ni baru saya paham btul2 apa yang kakak saya rasa..sebab saya pn mengalami benda yang sama..dok di satu tempat n then..sampai satu tahap..bila saya rasa macam xada orang yang nak tanya kaba saya..xada orang yang nk tau pasal saya..sampai satu tahap..saya rasa kalaula saya hilang kat dunia ni..ade ke orang nak cari saya??..itu yang saya rasa kadang2 la..bila emosi saya tak stabil..

tapik..bile saya da sedar..bila emosi saya stabil..saya pkir balik..hmm..saya ada famili..saya ada orang yang sayang saya..walaupun dorang jauh dari saya..saya tau..mereka semua selalu ingat saya..klu xingat saya pun mesti ade benda or perkara or sumthing la yg wat mereka ingat kat saya..n saya harap mereka akan terus mengingati saya..
thanks everyone yg sayang saya..tq 4 ur loves,cares..n everything that makes me lives n happy in this world.......
thanks 4 being in my life..i appreciate all love that u give me..


No comments: