+cikgu emma's life+

**sayalah permata anak kesayangan..
kebanggaan ayah dan ibu..
saya dibesarkan dengan kasih sayang..
hanya yang terbaik untukku..
menjadi harapan..
di masa hadapan..sayalah anak yang cemerlang**

Wednesday, April 6, 2011

**apa la nak jadi ngan saya ni??**

Assalamualaikum...

alamak..tadi saya da tulis panjang-panjang..sekali nak publish tak dapat dan semua yang saya tulis tu tak save..huhu..penat jek mengarang tadi....
kali ni tak tau la dapat mengarang macam tadi ke tak...

okay,i'll try ler...
cerita dia..pagi-pagi tadi saya sakit kepala...so,automatically mood tak berapa best harini..rasa nak marah jer...pagi-pagi tadi lak ada kelas kan..masa mengajar tu okay sebab subjek Math..lepas mengajar jer..terus rasa lain macam..kepala berpinar-pinar...tambah lak dengan rasa homesick yang semakin hari semakin kuat..huhu..tidak dapat dibendung lagi...

bila da rasa macam-macam tu penyakit saya datang...penyakit apa yer?...ala,mula nak pikir macam-macam yang tidaks sepatutnya dipikirin...pakah ia?..mau tahu kah?...hmm...

1. ade ke patut saya leh terfikir nak berhenti kerja kalau suatu hari nanti saya da tak dapat bertahan untuk stay di sini..dan susah sangat nak pindah....(teruk kan...bile da pikir balik..mula la.."mana leh,sayang kerja ni"..nasib baik sedar..
2. yang kedua nya..sebab yang sama..kalau saya da tak dapat tahan hidup di sini,saya nak ambik cuti sebulan.."tapi cuti tanpa gaji"..hahaha....konon nak tenangkan hati dan fikiran..tapi kalu da abes cuti,datang sini balik..mula la serabut balik..(memang da xbole dok sini)..
3. bila da duduk kat tempat terpencil ni,saya mula la fikir..ade ke orang kat luar sana yang ingat kat saya pada waktu ini?...hmm..tak patut kan...sebab saya ada famili..ada my dear yang selalu beri sokongan kepada saya...(sori dear,leh terfikir camni..bile lonely la ni..huhu)

tapi sebenarnya semua benda yang saya pikir di atas tu adalah tidak wajar da tidak patut..kalau my dear tau,mesti dia marah..tapi saya tak boleh nak elak bila kadanga-kadang benda ni menyerang...(erk,ade ke macam ni..hehe)..

tapi..alhamdulillah,bila da petang-petang ni..semua rasa yang buruk-buruk tu da semakin hilang...saya harap esok saya akan okay...huhu...
saya memang nak balik sangat-sangat ni..huhu..............abes daa cerita harini.....

2 comments:

ToKeY said...

haa, meh sini nak komen pulak..pertama, terigt nak benti keje? berani gak ayg ckp camtu ekk..klu kene betul2 xke nyesal? pikir dulu sebelum berpikir..(erkk?!)
kedua, nak cuti sebulan TANPA gaji? hmm, sanggup ke? jgn..nasihat dari seorang kekasih kepada kekasihnya, jangan amek cuti lama2..kejap2 tu bole la..ilangkan tensi leww..
ketiga, takde org pikir psl ayg? ni yg agak kontroversi sket ni..b igt ape? ayg tegur b pagi2 b balas je...
sebenarnye b agak terkilan ayg pikir camni..tapi b gak paham ayg pikir camni pun sbb keadaan ayg yg tak menentu, tak gitu? sabar je la..bln 6 ni kita balik sama2 k? b da apply cuti, tunggu proses approve jek..harap2 ayg bersabar menempuh cabaran besok..luv u so much..

Mummy Zaara said...

huhu..kan da ckp my dear mesti marahnyer...ilek yer my dear..kn da ckp benda tu seme xkan i buat yer..i tau mengarut je seme tu...u jgn risau yer..n thanks sbb paham keadaan i..huhu..bknnye sengaja nk pikir2 cmni..:(
thanks bg sokongan kt ayg...luv u too...